Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Lisäksi asiakaspalvelumme palvelee sinua chatin kautta, sähköpostitse: helpdesk@niini.fi tai puhelimitse 010 680 3400.

 

Painotuotteiden toimitus

Mitä toimitustapoja verkkokaupassa on?

Tuotteet toimitetaan tilauksessa ilmoitettuun toimitusosoitteeseen lähettipalvelun (vain pääkaupunkiseutu), Postin tai Matkahuollon toimittamana. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntö. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu tai vastaanottaja voi pyytää paketin noudettavaksi Noutopisteeseen.

Tuotteet voi myös valita noudettavaksi mistä tahansa toimipisteestämme:

Helsinki: Höyläämötie 2
Turku: Laivurinkatu 1
Kotka: Keskuskatu 25
Lappeenranta: Oksasenkatu 8

Mitkä ovat tilaukseni toimituskulut?

Tilauksillamme on kiinteät 9,90€ toimituskulut. Nouto toimipisteeltämme on ilmainen.

Jos tilaan tänään, milloin tuote on perillä?

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen noin 3-5 päivää. Poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Mikäli tilaat kiiretoimituksella, on tuote noudettavissa toimipisteeltämme seuraavana arkipäivänä. Kun tilaus on valmis noudettavaksi, lähetämme ilmoittamaasi numeroon tekstiviestin.

Voinko tilata tuotteen ulkomaille?

Tällä hetkellä myymme tuotteita vain Manner-Suomen rajojen sisäpuolelle

Mistä löydän palvelun käyttö- ja toimitusehdot?

Verkkokauppamme käyttö- ja toimitusehdot löydät täältä.

Olen tilannut paketin noutona toimipisteeltä. Voiko ystäväni noutaa sen?

Tuotteet luovutetaan joko tilausnumeroa tai tilaajan nimeä vastaan. Vastaanottajalta otetaan myös kuittaus paketin vastaanottamisesta.

 

Tilaaminen

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni? Voinko itse muuttaa tilaustani tai lisätä sille tuotteita?

Kun tilaus on vahvistettu, et pääse enää verkkokaupan kautta muuttamaan tilauksen sisältöä (esim. lisäämään tai poistamaan tuotteita tai niiden määriä).

Mistä tiedän, että tilaukseni on vastaanotettu?

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jonka yhteydessä on linkki tilauksen tarkempiin tietoihin, kuten toimitusosoite, toimituksen sisältö, hinta ja tilauspäivämäärä. Mikäli käyttäjä rekisteröityy palveluun, hän pääsee tarkastelemaan koko käyttäjätunnukseen liitettyä tilaushistoriaa profiilinsa tietojen kautta. Jos et jostain syystä saanut tilausvahvistusta, pyydämme sinua tarkistamaan tilauksen tietoihin syöttämäsi sähköpostiosoitteen oikeellisuuden sekä sähköpostisi roskapostikansion.

Haluaisin ehdottaa tuotetta lisättäväksi kauppaanne. Miten toimin?

Voit toimittaa ehdotuksesi meille joko verkkokauppamme chatin kautta, sähköpostitse helpdesk@niini.fi tai soittamalla 010 6803 400.

 

Rekisteröityminen

Onko minun rekisteröidyttävä palveluun?

Palvelun käyttö ei edellytä rekisteröitymistä, mutta sitä suositellaan. Rekisteröitymällä pystyt myös helposti seuraamaan, tarkistamaan ja muokkaamaan palveluumme tallentamiasi tietoja. Edellä mainitun lisäksi rekisteröitymisen etuna on, että kaikki tilaukset jäävät rekisteröidyn käyttäjätunnuksen tilaushistoriaan. Rekisteröityminen mahdollistaa myös uusintatilauksien tekemisen samoilla aineistoilla, sekä suunnittelutyökalussamme tehtyjen aineistojen tallentumisen.

Olen rekisteröitynyt käyttäjä, mutta hukkasin salasanani. Kuinka toimin?

Valitse ylävalikosta Kirjaudu sisään ja klikkaa Unohditko salasanasi? Kirjoita käyttäjätunnuksesi tai kirjautumisesi yhteydessä asettamasi sähköpostiosoitteesi, niin saat sähköpostiisi linkin jolla pääset vaihtamaan salasanan.

Miten poistan rekisteröimäni käyttäjätunnuksen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse helpdesk@niini.fi tai soittamalla 010 6803 400 ja pyydä poistamaan tilisi. Huomioithan, että käyttäjätilin poiston jälkeen myös kaikki sen historiatiedot poistuvat (tilaushistoria, tallennetut työt..).

 

Aineisto

Missä formaatissa painettava aineisto tulee toimittaa?

Aineisto tulee toimittaa PDF-muodossa.

Mitä ovat leikkuuvarat?

Kun painotöissä kuva- tai väripintojen halutaan yltävän paperin reunoille saakka, aineistoon tulee jättää riittävät leikkuuvarat. Kun tuote leikataan puhtaaksi, nämä leikkuuvarat leikataan pois, jolloin reunoille ei jää valkoista kehystä. Niinin suosittelema leikkuuvara on 3 mm/reuna.

Mistä löydän aineisto-ohjeet?

Aineisto-ohjeet voit ladata TÄÄLTÄ. Mikäli tarvitset apua painomateriaalien tekemisessä jeesaamme mielellämme. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme joko chatin kautta, sähköpostitse helpdesk@niini.fi tai soittamalla 010 680 3400.

Tarkistatteko aineiston ja tekstin oikeellisuuden?

Jokaiselle verkkokaupasta tilattavalle tuotteelle on asetettu omat tarkastusparametrinsa, joilla palveluun lataamasi aineisto tarkistetaan koneellisesti. Emme kuitenkaan tarkista tekstien oikeinkirjoitusta.

Voiko tilaukseni pitää sisällään useampia tiedostoja?

Tilaukseesi voi sisältyä useampia tuotteita, joille on ladattu oma painoaineistonsa.

 

Maksaminen ja turvallisuus

Mitä maksutapoja verkkokaupassa on käytettävissä?

Verkkokaupassa voit Visma Pay -palvelun kautta maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

Minulla on alennuskoodi. Kuinka voin käyttää sen?

Alennuskoodin voit laittaa ostoskori-sivulla sijaitsevaan “Lahjakortti tai alennuskoodi” -kenttään.

Miten käsittelette henkilötietoja ja mihin rekisteröityneiden käyttäjien tietoja käytetään?

Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä saat tietosuojaselosteestamme sekä verkkokauppaamme koskevista käyttöehdoista.

 

Ongelmatilanteet

Miksi aiemmin tilaamani tuote ei ole saatavilla (koskee rekisteröityneitä käyttäjiä)?

Jos uusintatilauksen tekeminen aiemmin tilatusta tuotteesta epäonnistuu, tilauksesta on todennäköisesti kulunut sen verran aikaa, että järjestelmä on pyyhkinyt aineistosi palvelimelta. Voi myös olla niin, että työpohjaan tai tuotteeseen on tehty sellaisia muutoksia, joiden johdosta uusintatilaaminen ei ole enää mahdollista. Näissä tapauksissa sinun tulee ladata tilattavan tuotteen aineisto uudestaan järjestelmään tilauksen tehdäksesi.

Ostamani tuote on vaurioitunut/virheellinen tai siinä on puutteita. Kuinka toimin?

Ilmoitus virheellisestä tai puutteellisesta toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta olemalla asiakaspalveluumme yhteydessä helpdesk@niini.fi. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Huomasin aineistossani virheen tilauksen vahvistamisen jälkeen. Miten toimin?

Ota viipymättä yhteyttä asiakaspalvelijaamme joko verkkokauppamme chatin kautta, sähköpostitse helpdesk@niini.fi tai soittamalla 010 6803 400.

En haluakaan ostamaani tuotetta. Onnistuuko palautus?

Kuluttajansuojalain 14 § mukainen peruuttamisoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita.

PERUUTTAMISOIKEUTTA KOSKEVAT RAJOITUKSET:

Kuluttajan peruuttamisoikeus raukeaa silloin, kun tuotetta valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tällöin peruuttamisoikeus ei koske esimerkiksi tuotetta, joka on valmistettu asiakkaan Niini & Co Oy:lle toimittaman aineiston mukaisesti.

Lisää peruuttamisoikeutta koskevia rajoituksia löydät osoitteesta: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa koti- tai etämyyntisopimus ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla Niini & Co Oy:lle viimeistään 14 päivän kuluttua palvelusopimuksen tai sähköisesti toimitettavaa digitaalista sisältöä koskevan sopimuksen tekemisestä, kauppasopimuksessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Jos kuluttaja peruuttaa koti- tai etämyyntisopimuksen, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista.