Kauppa.Niinin verkkokaupan yleiset käyttö- ja toimitusehdot

Versio 1/2021, voimaantulopäivä [1.12.2021]

Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa verkkokauppaa, tuotteita tai tuotteiden tilaamista ja toimitusta koskevissa kysymyksissä. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostilla helpdesk@niini.fi tai myynti@niini.fi, puhelimitse 010 6803 400 (myynnin numero) tai verkkokaupassa olevan chat-palvelun kautta Ma-Pe 9.00-16.00

1. Ehtojen soveltaminen ja asiakaspalvelu

Näitä yleisiä käyttö- ja toimitusehtoja (”Ehdot”) sovelletaan Niini & Co Oy:n (ALV-tunnus FI01993323, y-tunnus 0199332-3, Höyläämötie 2 00380 Helsinki) (”Niini”) valmistamien tai muutoin tarjoamien tuotteiden (”Tuote”) myyntiin kuluttaja- ja yritysasiakkaille Niinin verkkokaupassa kauppa.niini.fi (”Verkkokauppa”) manner-Suomessa.

Kuluttaja- ja yritysasiakkaisiin viitataan Ehdoissa termillä ”Asiakas”.

Niini pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja koska tahansa julkaisemalla muutetut Ehdot Verkkokaupan sivustolla. Muutettuja Ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty Niinin ilmoittamana voimaantulopäivänä tai sen jälkeen (”Tilaus”). Asiakkaan on ennen Tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin Ehtoihin.

Toimittamalla aineistoa tilausjärjestelmään ja/tai tilaamalla Tuotteita verkkokaupastamme Asiakas hyväksyy Ehdot sellaisina, kuin ne ovat ao. ajankohtana voimassa. Niini kerää ja käsittelee henkilötietoja soveltuvien lakien mukaisesti. Hyväksymällä Ehdot Asiakas hyväksyy myös henkilötietojensa käytön Niinin tietosuojaselosteen mukaisesti ja sen, että Niini voi lähettää sähköpostia tai muuten viestiä tilauksiin liittyvissä asioissa heidän kanssaan.

2. Tilaaminen ja asiakkuus

Asiakas tilaa Tuotteet Verkkokaupasta osoitteesta kauppa.niini.fi.

Niini toimittaa Tuotteita Verkkokaupasta vain Manner-Suomeen.

Asiakas sitoutuu kertomaan Tilauksen ja toimituksen kannalta tarpeelliset tiedot, kuten nimi, toimitusosoite, sähköpostiosoite ja maksutiedot. Asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias ja olla käyttämänsä maksu- tai luottokortin tai sähköisen maksuvälineen käyttäjätunnusten luvallinen haltija. Asiakas vastaa aina omien tietojensa oikeellisuudesta.

Yritysasiakas vastaa siitä, että Verkkokaupasta Tilauksen tehnyt yritysasiakkaan edustaja on oikeutettu solmimaan Tilauksesta ja toimituksesta yritysasiakkaan puolesta.

Mikäli Asiakas luo Verkkokauppaan asiakastilin, eli rekisteröityy käyttäjäksi, on hän vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta. Asiakas on vastuussa kaikista toimenpiteistä, jotka on tehty käyttäjätunnusta ja salasanaa käyttämällä. Asiakas voi lopettaa asiakastilinsä ilmoittamalla siitä kirjallisesti Niinin asiakaspalveluun, osoitteeseen Höyläämötie 2, 00380 Helsinki.

Niini pidättää oikeuden:

  • katkaista asiakassuhde Verkkokaupan toiminnan häiritsemisen, väärinkäytösten, jatkuvien palautusten, noutamatta, maksamatta ja peruuttamatta jätettyjen Tilausten, tai toistuvien peruutusten vuoksi ilman perustelua tai ilmoitusta.
  • laskuttaa Asiakkaalta toistuvista peruutuksista tai maksamattomista Tilauksista aiheutuneet ylimääräiset työn kulut
  • poistaa ilman erillistä ilmoitusta sellaisen Verkkokauppaan rekisteröityneen käyttäjätilin, jonka epäilemme olevan vilpillinen.
  • Niinin Verkkokaupasta ladattavissa olevat Tuotteet, jotka ovat ohjelmistoja tai niiden käyttöoikeuksia, ovat Niinin tai sen toimittajien omaisuutta ja tekijänoikeuslakien suojaamia. Asiakkaalla on oikeus ladata vain sellaiset Tuotteet, jotka on yksilöity Tilauksessa ja käyttää niitä ainoastaan Tilauksen mukaisesti. Niini ja sen toimittajat myöntävät Asiakkaalle tätä tarkoitusta varten ei-yksinomaisen, rajoitetun lisenssin, joka on voimassa Tilauksessa yksilöidyn ajan toimittajan lisenssiehdoin, jotka Asiakas hyväksyy Tilauksen tekemällä. Asiakkaalla ei ole oikeutta luovuttaa tällaista Tuotetta kolmannelle. Muu kaupallinen ja ei-kaupallinen käyttö on kielletty.

3. Aineiston toimittaminen

Asiakas sitoutuu siihen, että Asiakkaan Niinille Verkkokaupan tilausjärjestelmän kautta tai muutoin toimittama kuvamateriaali, muu tieto tai aineisto (”Aineisto”) ei ole lain, moraalin tai hyvän tavan vastaista, eikä se loukkaa kolmansien osapuolten oikeuksia. Asiakas on yksinomaisesti vastuussa sen varmistamisesta, että Asiakkaalla on kaikki vaadittavat tekijänoikeudet, tavaramerkit ja muut oikeudet Aineistoon ja sen luovutukseen Niinille, ja ettei Aineisto loukkaa kenenkään yksityisyyttä. Aineisto tulee toimittaa siinä muodossa kuin Verkkokaupassa on ilmoitettu, eikä se saa sisältää viruksia tai haittaohjelmia. Asiakas vastaa aina itse Aineiston toimitustavasta ja tiedonsiirrosta sekä näistä aiheutuista kuluista. Asiakas vastaa edelleen Aineiston tietosisällöstä ja sen oikeellisuudesta, eikä Niinillä ole velvollisuutta esim. tekstien oikolukuun tai kirjoitusvirheiden korjaukseen.

Mikäli jokin muu taho esittää vaatimuksia Niiniä kohtaan liittyen Asiakkaan tilaukseen ym. oikeuksien loukkauksen perusteella, Asiakas sitoutuu näiden vaatimusten torjumiseen omalla kustannuksellaan ja on velvollinen korvaamaan Niinille kaikki kulut ja vahingon, mukaan lukien mahdollinen välillinen vahinko, joka Niinille mahdollisesti syntyy sen johdosta, ettei Aineisto täytä tässä esitettyjä vaatimuksia.

Aineisto tallentuu tilauksen käsittelyä varten tilausjärjestelmän kautta Niinin palvelimelle, jossa Aineistoa säilytetään kuusi (6) kuukautta, jonka jälkeen järjestelmä automaattisesti poistaa sitä vanhemmat tiedostot. Niini ei vastaa Aineistosta, eikä Asiakkaalla ole oikeutta korvaukseen, jos Aineisto menetetään tai se vahingoittuu. Asiakkaan Aineisto poistetaan aina, mikäli asiakastili lopetetaan.

Tuotteiden laadun edellytyksenä on, että Asiakas noudattaa aineisto-ohjeita ja varoitusilmoituksia koskien Aineiston teknisiä vaatimuksia ja asetuksia. Asiakas vastaa itse siitä, että Asiakkaalla on tarpeelliseksi katsomansa varmuuskopiot Aineistosta.

4. Tilausprosessi

Tilaus käsitellään Asiakkaan ohjeiden mukaisesti heti, kun Niinin tilausjärjestelmä on vastaanottanut Aineiston tai vaihtoehtoisesti myöhemmin, mikäli on sovittu myöhäisemmästä päivämäärästä.

Niini vahvistaa kaikki Verkkokaupan kautta tulleet tilaukset sähköpostilla lähetettävällä tilausvahvistuksella, jossa on Tilauksen tarkemmat tiedot, kuten

  • tilaajan tiedot
  • toimitusosoite
  • tilauksen sisältö
  • hinta
  • tilauspäivämäärä

Niini suosittelee Asiakasta säilyttämään tilausvahvistuksen tositteena tehdystä ostoksesta.

Niini vastaa siitä, että Tilaus suoritetaan hyvää työtapaa noudattaen ja valitsee itse Tilauksen suoritukseen soveltuvat raaka-aineet ja materiaalit tapauskohtaisesti.

5. Hinnat ja maksutavat

Asiakkaan tulee maksaa Tuotteista tilaushetkellä voimassa oleva hinta, joka näkyy Tilauksen koontitiedoissa ennen tilauksen hyväksyntää ja maksusuoritusta ja vahvistetaan tilausvahvistuksessa. Jos Tuote on ohjelmiston käyttöoikeus, hinta kattaa sovitun lisenssimäärän.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ja muut soveltuvat verot sekä kuljetuskustannukset, mutta eivät sisällä käsittelykuluja. Mahdolliset lisäkulut liittyen Tilauksen käsittelyyn eritellään tilauksen koontitiedoissa ennen Tilauksen hyväksyntää ja maksusuoritusta.

Mikäli hinta on kirjoitusvirheen vuoksi tai vastaavasta syystä ilmoitettu Verkkokaupassa ilmeisen virheellisesti, ei virheellinen hinta sido Niiniä.

Niini voi halutessaan muuttaa hintoja ilman erillistä ilmoitusta. Muutettuja hintoja sovelletaan hintojen muutoksen jälkeen tehtyihin Tilauksiin.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jouston osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30-3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa http://www.jousto.com

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)

Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Fellow Yrityslasku

Markkinoiden helpointa B2B ostamista

Ostaminen Fellow Yrityslaskulla onnistuu lähes aina pelkkien yhteystietojen avulla, ilman vahvaa tunnistautumista. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yrityksen välisen yhteyden. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Meillä on valmiina tiedossa yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisätty laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot. Lisäksi laskulta löytyy ALV-erittely.

Fellow Yrityslaskun normaali maksuaika on 14 vuorokautta. Halutessaan maksuaikaa voi pidentää jopa 60 vuorokauteen. Fellow Yrityslaskun luottoraja on 5000 €. Jos yrityksenne tarvitsee korkeamman luottorajan, voitte olla yhteydessä Fellow asiakaspalveluun. Fellow Yrityslaskun mahdollistaa Fellow Finance Oyj. Lisätietoja Fellow Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.fellowfinance.fi/maksaminen/yrityslasku

Niini voi muuttaa käytettävissä olevia maksutapoja. Muutoksesta ilmoitetaan Verkkokaupassa. Niinillä on oikeus tarkistaa Yritysasiakkaan luottotiedot ennen Tilauksen toimittamista.

Jos Asiakas ei suorita maksua, Niini voi pidättyä luovuttamasta Tuotetta tai palauttamasta Asiakkaan Aineistoa. Jos Asiakas toistuvasti laiminlyö velvoitteidensa täyttämisen, Niini varaa oikeuden vaatia laskun suoritusta viimeistään Tuotetta luovutettaessa.

Omistusoikeus Tuotteisiin siirtyy, kun hinta on kokonaisuudessaan maksettu.

6. Toimitus

Yleisimmät Verkkokaupan toimitusajat Suomeen ovat Tilauksesta ja toimitustavasta riippuen noin 4-5 arkipäivää. Poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Tilaus saatetaan Niinin harkinnasta jakaa useampaan lähetyserään.

Tuotteet toimitetaan Tilauksessa ilmoitettuun toimitusosoitteeseen lähettipalvelun (vain pääkaupunkiseutu), Postin tai Matkahuollon toimittamana. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntö. Lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen jakelu tai vastaanottaja voi pyytää paketin noudettavaksi Noutopisteeseen.

Tilauksen hintaan lisätään toimituskulut. Mikäli Tuote palautuu Niinille virheellisen osoitteen vuoksi, ja Asiakas ei nouda Tuotetta, on Niinillä oikeus veloittaa Asiakkaalta tästä aiheutuvat ylimääräiset postituskulut.

Tuotteet on mahdollista valita myös noudettavaksi mistä tahansa Suomen toimipisteestämme aukioloaikojen puitteissa. Tällöin Tilaukseen ei lisätä toimituskuluja.

Niini ei vastaa viiveistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä, kuten lakko, työsulku, tulipalo tai muu vastaava Niinistä ja/tai sen alihankkijasta riippumaton ylivoimainen este. Työvoiman tai raaka-aineiden puute, konerikko tai viranomaisten toimenpiteet tai vastaavat epätavalliset ja vaikutuksiltaan merkittävät Niinistä tai alihankkijasta riippumattomat syyt, joita ei kohtuudella ole voitu ennakoida, oikeuttavat myös toimitusajan pidentämiseen eikä näistä aiheutuneen viiveen katsota johtuneen Niinistä.

7. Toimitus yritysasiakkaalle

Tuotteet toimitetaan yritysasiakkaalle yllä kohdassa 6 esitetyn mukaisesti. Niini voi kuitenkin sopia rekisteröityneiden yritysasiakkaiden kanssa Verkkokaupan Tilausten yhteydessä sovellettavista toimitusajoista ja -tavoista kirjallisesti erikseen, jolloin sovelletaan Niinin ja yritysasiakkaan erikseen sopimia toimitusaikoja- ja tapoja.

8. Vastuu ja tuotteiden virheet

Kuluttaja-asiakkaalla on aina virhetilanteessa kuluttajansuojalain (20.1.1978/38, ”Kuluttajansuojalaki”) 5 luvun antamat oikeudet saada hyvitystä Tuotteen virheestä. Kuluttaja-asiakkaan huomatessa virheen hänelle toimitetuissa Tuotteissa, tulee hänen ilmoittaa asiasta välittömästi Niinille joko puhelimitse tai sähköpostitse. Virheellisen Tuotteen tapauksessa Niini toimittaa tilalle joko virheettömän tai korvaavan Tuotteen tai hyvittää virhettä vastaavan hinnan.

Kuluttaja-asiakkaan tulee tarkastaa Tuotteet viipymättä toimituksen vastaanottamisen jälkeen. Mikäli Tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai Kuluttaja-asiakkaalle on toimitettu väärä Tuote, tulee Asiakkaan ilmoittaa virheestä kirjallisena välittömästi ­ja viimeistään 14 päivän kuluessa Tuotteen vastaanottamisesta ­paino@niini.fi.

Niinillä on vaaranvastuu, mikäli Tuote tuhoutuu, katoaa tai huonontuu Asiakkaasta riippumattomasta syystä ennen luovutusta. Mikäli kuluttaja-asiakas ei nouda tai vastaanota Tuotteita, joita pidetään hänen saatavillaan, on vaaranvastuu Tuotteista Asiakkaalla, kun Niini on tehnyt sen, mitä luovutus edellyttää.

Yritysasiakkaiden tapauksessa vaaranvastuu siirtyy yritysasiakkaalle, kun Tuotteet on luovutettu tai kun yritysasiakkaan olisi sopimuksen mukaan pitänyt vastaanottaa Tuotteet. Yritysasiakkaiden tulee tarkastaa toimitetut Tuotteet viipymättä. Mikäli yritysasiakas ei ole kirjallisesti reklamoinut Tuotteen virheistä 14 päivän kuluessa Tuotteen vastaanottamisesta, toimitus katsotaan hyväksytyksi. Mikäli yritysasiakas ilmoittaa virheestä, tulee Niinille ensisijaisesti varata oikeus virheen korjaukseen. Yritysasiakkaalla on Niinistä johtuvan olennaisesti puutteellisen tai virheellisen toimituksen johdosta oikeus kohtuulliseen hinnanalennukseen.

Niinin vastuu virheestä rajoittuu kaikissa tapauksissa virheen korvaamiseen Tilauksen mukaisella suorituksella tai maksetun hinnan palauttamiseen. Jos Niinin virhe on syntynyt tahallisesti tai törkeän huolimattomuuden seurauksena, vastuun rajoitus ei koske virheestä Asiakkaalle aiheutuneita välittömiä kustannuksia. Niini ei vastaa Tuotteen virheestä Asiakkaalle tai kolmannelle mahdollisesti aiheutuvasta välillisestä vahingosta, kuten esimerkiksi menetetystä liikevoitosta, menetetyn Aineiston arvosta tai muusta elinkeinon harjoittamisen häiriintymisestä, eikä kolmannelle koituvasta vahingosta.

Mikäli Tuote Asiakkaan virheilmoituksen vuoksi palautetaan Niinille tarkastusta tai virheen oikaisua varten, vaaranvastuu Tuotteesta on palautuksen luovuttamisesta Niinille tai luovutuksesta kuljetettavaksi Niinille lukien Niinillä, kunnes Tuote luovutetaan takaisin Asiakkaalle. Mikäli lähetys palautuu Niinille johtuen siitä, ettei Asiakas vastaanota Tuotetta, Niini varaa oikeuden katsoa sopimus puretuksi ja veloittaa Asiakkaalta sille aiheutuneet ylimääräiset kulut, mukaan lukien Asiakkaan vaatimuksia tai henkilökohtaisten tarpeita vastaavasti muunnellun Tuotteen hinta.

Niini ei vastaa virheistä, jotka johtuvat Asiakkaan toimittamasta Aineistosta tai Asiakkaan toimista tilausprosessin aikana, kuten esimerkiksi Aineiston sopimattomuudesta tai puutteellisuudesta tai viiveestä Aineiston toimituksessa, Aineiston sisältämien kuvien liian alhaisesta resoluutiosta tai muusta teknisestä virheestä tai Asiakkaan tekemistä kirjoitusvirheistä, taikka virheistä tuotevalinnoissa tai tilausmäärissä.

Asiakas ei voi siirtää näiden Ehtojen mukaisia vastuita ja velvoitteitaan kolmannelle. Niinillä on oikeus käyttää valitsemiaan alihankkijoita, tällöin Niini vastaa heidän suorituksestaan kuten omastaan.

9. Kuluttaja-asiakkaiden peruuttamisoikeus ja tuotteiden palauttaminen

9.1 Peruutukset

Kuluttajansuojalain 5 luvun 14 § mukainen peruuttamisoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita. Niini käsittelee ja hyvittää palautuksia ainoastaan Tuotteista, jotka on ostettu Verkkokaupasta.

  • Peruuttamisoikeutta koskevat rajoitukset

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus raukeaa silloin, kun Tuotetta valmistetaan tai muunnellaan kuluttaja-asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tällöin peruuttamisoikeus ei koske esimerkiksi Tuotetta, joka on valmistettu Asiakkaan Niinille toimittaman Aineiston mukaisesti tai on muutoin räätälöity Asiakkaan toiveiden mukaisesti.

  • Peruuttamisoikeuden käyttäminen ja Tuotteiden palauttaminen

Mikäli tuotetta ei koske ylläolevan kohdan (i) mukainen rajoitus, Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa koti- tai etämyyntisopimus 14 vuorokauden kuluessa Tuotteen tai viimeisen toimituserän vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Niinin asiakaspalveluun Verkkokaupassa saatavilla olevalla ja Tuotteiden mukana toimitetulla peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla.

Jos kuluttaja-asiakas käyttää oikeuttaan peruuttaa koti- tai etämyyntisopimus, hänen on palautettava vastaanottamansa Tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli palautukselle ei ole syytä, kuten esimerkiksi vahingoittunut tai virheellinen Tuote, on kuluttaja-asiakkaan vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista.

9.2 Palautukset

Palautuksen yhteydessä on noudatettava Niinin palautusohjeistusta, joka löytyy TÄHÄN LINKKI.

Palautettavat Tuotteet on pakattava niin, että ne eivät pääse vahingoittumaan kuljetuksen aikana. Suosittelemme käyttämään Tuotteiden alkuperäispakkausta.

Mikäli Asiakas on käyttänyt Tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, Asiakas vastaa Tuotteen arvon alentumisesta enintään Tuotteen täyteen arvoon saakka.

Kuluttaja-asiakkaan käyttäessä kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeuttaan, Niini palauttaa maksun lukuun ottamatta niitä ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttaja-asiakkaan valitsemasta muusta kuin tarjotusta edullisemmasta vakiotoimitustavasta. Niinillä on oikeus pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes palautus on vastaanotettu tai kunnes kuluttaja-asiakas on yksiselitteisesti osoittanut lähettäneensä palautuksen.

Maksupalautukset toteutetaan sillä maksutavalla, jota kuluttaja-asiakas on Tuotteita tilatessaan käyttänyt. Maksupalautuksista ei aiheudu kuluttaja-asiakkaalle ylimääräisiä kuluja.

10. Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Niinin ja Asiakkaan välisiin sopimuksiin ja näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

  • Kuluttaja-asiakkaat

Niini pyrkii ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti neuvottelemalla ja pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse helpdesk@niini.fi. Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttaja-asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja-asiakkaalla on myös oikeus saattaa asian riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi Euroopan komission ODR-foorumin kautta osoitteessa http://ec.europa.eu/odr. Asioidessasi ODR-foorumilla käytä elinkeinonharjoittajan sähköpostiosoitteena osoitetta asiakas@niini.fi käynnistääksesi asian käsittelyn.

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa riita-asia käräjäoikeuden ratkaistavaksi, joko Niinin kotipaikan tai kuluttaja-asiakkaan oman kotipaikan tai vakituisen asuinpaikan käräjäoikeuteen.

  • Yritysasiakkaat

Näihin Ehtoihin, sopimuksiin sekä Tuotteiden toimituksiin liittyvät riidat ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin nopeutettua välimiesmenettelyä koskevien sääntöjen mukaisesti. Välimiesmenettelyn paikka on Helsinki ja välimiesmenettelyn kieli on suomen kieli.

11. Vapaakappaleet

Niini lähettää Lain kulttuuriaineistojen tallettamisesta ja säilymisestä (28.12.2007/1433) edellyttämät arkistokappaleet Asiakkaan kustannuksella ao. lain mukaiselle taholle.